Hospital de Sant Pau. Jornada de portes obertes.

És un dels edificis que no he visitat mai de Barcelona, i que tampoc mai abans havia dibuixat, així que aprofitant una crida que havia fet la Meri Martorell no m'ho vaig pensar dos cops i em vaig apuntar. Vaig arribar i en Juan Linares i la Françoise Rey ja hi eren allà. És maco que el grup, des què es va fer el simposi ha crescut i Facebook ens està ajudant a que cada cop hi hagi més activitat. Sorgeixen més grups i es fan més crides. Es fan tantes que no podem anar a totes.

Un cop allà em vaig assabentar que obrien a les 11h i havíem quedat una hora abans! Però mirant a la cua que ja hi havia era normal. Dubtant entre si esperàvem o ens posavem a fer cua, més gent havia arribat, així que ens vàrem posar a fer cua.

La Montse Fortino va arribar, en Jaillus i molta més gent que no coneixia. Esperant i esperant vam treure la llibreta i vam dibuixar una mica.

Després d'una hora tots vam poder entrar. El fet que fossin jornades de portes obertes i que en pocs dies l'entrada seria de 8€, segur que eren bones raons per animar a locals i turistes a fer una cua enorme.


Un cop a dins tot ha estat renovat, li han fet una neteja i han posat en forma a un edifici que ha estat en obres durant més de cinc anys. Encara queden espais per rehabilitar, de 10 pavellons només queden 3 i de 100 milions d'euros que havien pressupostat s'han gastat 60. Les previsions són molt positives per aquest conjunt arquitectònic que vol fer la competència a la Sagrada Família. Potser no té l'atractiu que pot tenir una obra en procés, però les possibilitats que pot oferir com equipament són sense cap mena de dubte moltes més que l'obra d'en Gaudí.


Ja al pati interior, que comunica tots els pavellons, vam començar a dibuixar. Com totes les obres modernistes requeria un temps. Jo vaig fer el que vaig poder. El comentari general era que Gérard Michel gaudiria com un cosac amb tots aquests edificis. Hi ha gent, com el que es mereix entrar en llocs com aquests gratuït. Per cert! Bonne Aniversaire, Gérard!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...